Creștere a cheltuielilor tinerilor de 16-24 de ani pentru mâncare comandată cu livrare

10

Creștere a cheltuielilor tinerilor de 16-24 de ani pentru mâncare comandată cu livrare

Față de anul trecut, intențiile de achiziții ale tinerilor din generația Z sunt în creștere, conform ediției a treia a studiului realizat de Insights PulseZ, conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punctul de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z.

Studiul arată că „jumătate dintre tineri își păstrează sau sporesc nivelul cheltuielilor efectuate în comparație cu anul trecut, cea mai importantă creștere a bugetelor alocate fiind semnalată la mâncarea comandată cu livrare (17%). Creșteri semnificative, de 16% și 15%, s-au înregistrat pentru electronice, produse IT&C și gadgeturi și respectiv produsele de fashion, ambele categorii având aproape jumătate (47%) dintre respondenți care au menținut același nivel“.

Monica Muscă, antreprenor, Managing Partner First PR Agency: „Contrastul între dorința de a reduce cheltuielile și creșterea semnificativă a cheltuielor apare în primul rând datorită inflației accentuate pe care o resimțim cu toții la nivel de societate, inclusiv la nivelul tinerilor. După părerea mea, situația economică actuală este cea care blochează dorința tinerilor de a începe imediat propria afacere, iar o treime dintre ei preferă să amâne această decizie pentru mai târziu, când condițiile ar putea fi mai prielnice.“

Ponderea tinerilor care declară că, la o achiziție, acordă importanță brandului și urmăresc să fie sustenabil se dovedește în scădere: 53% dintre subiecți, față de 61% în 2021.

De asemenea, scade ponderea tinerilor care merg pe jos distanțe scurte: 55% dintre cei chestionați anul acesta, față de 70% anul trecut. Scădere se manifestă și în privința mesului cu bicicleta sau cu trotineta distanțe scurte: 17% anul acesta, față de 25%, în 2021.

Detalii: varianta publică a studiului aici