Creștere a interesului milenialilor pentru aplicații financiare

19

Creștere a interesului milenialilor pentru aplicații financiare

Milenialii, tinerii sub 35 de ani, reprezintă categoria care folosește în cea mai mare măsură portofelele digitale oferite de aplicațiile financiare: în proporție de 56%, conform unui studiu realizat de aplicația Revolut în colaborare cu compania de cercetare Reveal Marketing Research.

Studiul arată că 78% dintre subiecți „au auzit de soluții fintech sau de aplicații financiare, iar 47% dintre aceștia le folosesc în present”. Notorietatea și utilizarea sunt „mai mari în rândul bărbaților, al segmentului de vârstă 25-44 de ani și printre cei cu studii superioare, decât în cazul restului eșantionului”. Aproape 80% dintre utilizatorii fintech sunt clienți Revolut; 48% dintre ei utilizează aplicația timp de cel puțin 1 an.

Studiul mai arată că „33% dintre respondenți au în plan să deschidă conturi de economii prin intermediul unei platforme digitale în anul următor, pentru a adăuga un plus de confort în viața lor de zi cu zi. Datorită transparenței, vitezei și ușurinței de acces la bani în orice moment, în orice loc, produsele de economisire sunt, de departe, pe primul loc la toate categoriile de vârstă, când vine vorba de planificarea produselor financiare care urmează să fie adăugate la soluțiile fintech deja folosite. În special femeile (33,5%) intenționează să apeleze la aplicații financiare pentru a economisi și milenialii (25-34 de ani, cu 37,2%)”.

De asemenea, dintre subiecții studiului, 27% sunt dispuși să apeleze la un card de credit prin intermediul unei platforme digitale, iar 20%, la credite de nevoi personale. Cel mai ridicat nivel de interes față de creditele pentru nevoi personale rezultă a fi la categoria de vârstă 45-55 de ani (22,8%).

Cursuri despre criptomonede și tehnologie blockchain

Tinerii de 18-24 de ani își declară interesul pentru investiția în criptomonede în proporție de 28% sau în bursă, în proporție de 17%, ponderi mai mari față de atractivitatea la nivelul eșantionului: 16%, respectiv, 12%.

Generația Z, sub 24 de ani, se arată mai puțin atrasă de produsele legate de siguranță și prevenție (asigurările de sănătate, asigurările de viață și pensiile private). Vârful interesului pentru aceste produse este atins la categoria 45-55 de ani. De la segmentul de peste 55 de ani, interesul scade, mai ales pentru pensia private și este semnificativă intenția adăugării în portofoliul de instrumente financiare a cardurilor de credit (27%).

Studiul evidențiază că „membrii generației Z manifestă de departe cel mai mare interes față de criptomonede, în timp ce bărbații tind să fie cu 50%-100% mai interesați decât femeile în activele cu risc, cum ar fi cripto și tranzacționarea pe bursă. Decalajul se mărește pe măsură ce crește și percepția în privința capitalului expus riscului, iar cel mai mare decalaj se înregistrează în privința intenției de a investi în criptomonede (21,5% dintre toți respondenții bărbați sunt interesați de cripto, față de 11,5% dintre femei).

Interesul în creștere al generațiilor tinere față de criptomonede este evidențiat și de datele Revolut (anonimizate și agregate). La sfârșitul lunii iulie 2021, numărul utilizatorilor interesați de cripto, în segmentul 18-24 ani, era cu 78% mai mare față de sfârșitul lunii iulie 2021. În termeni de creștere, categoria lor a fost urmată de generația părinților, 45-54 ani cu +57%, în aceeași perioadă. Tendința a fost susținută și de inițiativele de educarea a publicului în legătură cu criptomonedele, cum ar fi Learn and Earn, o serie de cursuri incluse în special în aplicația Revolut pentru a îmbogăți cunoștințele clienților despre criptomonede și tehnologia blockchain. Cursurile vor continua”.

Detalii: https://reveal.ro/reveal-trends/studiu-revolut/