Discuțiile asupra proiectelor de legi ale învățământului continuă

11
Discuțiile asupra proiectelor de legi ale învățământului continuă
Foto: Guvernul României

Discuțiile și, implicit, intervențiile asupra proiectelor de legi în domeniul educației – Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior – continuă. Modificări mai pot fi aduse. Anunțul în acest sens a fost făcut de ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu; de fapt, reamintirea parcursului firesc al oricărei legi.

În linii mari, fazele următoare cuprind: includerea în forma inițială a proiectelor a propunerilor de pe parcursul dezbaterii publice, supunerea formelor nou rezultate unei noi analize, la nivelul ministerelor îndreptățite pentru avizare, definitivarea proiectelor de legi în guvern, înaintarea proiectelor către Parlament și, în cele din urmă, dezbaterea parlamentară.

Pentru început, spune ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu, „vom avea o formă care să poată fi trimisă pe circuitul de avizare: Ministerul de Finanțe (foarte important, având în vedere impactul bugetar foarte mare) – Ministerul Justiției – Ministerul Muncii – Consiliul Legislativ – Consiliul Economic și Social, care vor elabora observații ce vor fi incluse în lege”.

De asemenea, ministrul educației accentuează că, „odată ce va fi anunțată în Parlament procedura de adoptare, va urma altă serie de îmbunătățire a propunerilor. Deci, iată, sunt trei etape majore de îmbunătățire a celor două propuneri legislative, elaborate de Ministerul Educației pe baza Raportului România educată. S-a încheiat perioada de dezbatere publică, de 43 de zile. Partea bună este că mai sunt încă două etape în care aceste proiecte legislative pot și sunt convins că vor suferi modificări de natură să facă le facă și mai bune. Nu sunt proiectele unei persoane, nu sunt proiectele guvernului sau ale unui anumit grup, sunt proiectele României. Viitorul acestei națiuni merită toată atenția, merită luarea în considerare a oricărei propuneri”.

Detalii: https://tribunainvatamantului.ro/aspecte-grave-scapate-dezbaterii-asupra-legilor-invatamantului/