Investițiile în educație și în formare profesională sunt motivele care determină cel mai mult lumea să facă economii, de când cu scumpirile, cu inflația și cu creșterea tarifelor la utilități – este constatarea studiului Money Matters 2022, realizat de Erste Group asupra schimbărilor de comportament financiar.
Studiul arată că:
- 47% dintre subiecți „și-au restrâns cheltuielile în ultimul an din cauza creșterii prețurilor, iar un sfert strânge bani pentru educație și pregătire profesională“
- 77% dintre intervievați „strâng bani în prezent pentru potențiale urgențe și cheltuieli neprevăzute“
- 74% economisesc „pentru a avea o rezervă de bani pentru sine sau pentru familie, ambele motive în creștere cu 8 puncte procentuale față de anul trecut“
- 61% dintre respondenți consideră că educația financiară intră în atribuțiile școlii și ale altor instuții de învățământ, 56% cred că este responsabilitatea părinților și a familiei, iar 45% o plasează asupra băncilor și altor instituții financiare
Studiul dovedește că „cel mai mare avans în rândul motivelor pentru care românii pun bani deoparte îl are dorința de a investi în educație și pregătire profesională, 25% indicând această schimbare de mentalitate, cu 9% mai mult decât în 2021“.
Ionuț Stanimir, director Marketing & Comunicare, BCR:
“Schimbarea a fost mereu o constantă în viața noastră, a românilor, mai ales în ultimii 30 de ani. Fie că vorbim de schimbarea de regim din ’89, tranziția spre economia de piață, aderarea la structurile euro-atlantice, criza financiară, pandemia, războiul de la granițe, schimbările ne-au marcat permanent existența și ne-au insuflat o capacitate extraordinară de reziliență și adaptare. De-a lungul acestor ani, cel mai important imbold s-a dovedit a fi încrederea că putem merge înainte, că putem avea o viață mai bună indiferent de provocări. Am învățat cu toții, pe parcurs, că ai nevoie întodeauna de un partener – personal, profesional sau financiar. Angajamentul nostru este că vom fi partenerul românilor și pentru schimbările pe care vor să le facă în viața lor în contextul noilor realități geopolitice, economice și sociale.“
Studiul Money Matters a fost realizat la cererea Erste Group și a vizat țările din Europa Centrală și de Est – Austria, Ungaria, Croația, Cehia, Slovacia, România și Serbia. Cercetarea a avut loc în lunile iunie și iulie 2022, pe un eșantion de 507 persoane, reprezentativ la nivelul populației bancabile, cu vârsta de peste 15 ani.
Detalii: www.bcr.ro