Efecte psihologice ale întoarcerii din online în clasă

20

Efecte psihologice ale întoarcerii din online în clasă

Efectele mutărilor din clasă în online și invers, cum se întâmplă de un an și jumătate, sunt observate din perspectiva psihologului de către conf. univ. dr. Cristian Delcea, de la Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca, președintele Colegiului Psihologilor din Cluj-Napoca.

Aprecierea sa de specialist este că nu se produce o afectare psihică majoră, ci „mai degrabă un disconfort de adaptare socială”. De asemenea, consideră că interacțiunea socială le-a lipsit cel mai mult elevilor în perioada de școală online.

Cât privește atracția față de o formă sau alta de școală, profesorul Delcea spune că „elevul care nu a avut motivație în mediul online, nu a avut-o nici înainte de a trece la această formă de învățare, însă este adevărat că nu puțini sunt cei care și-au pierdut motivația pe drum. Una din cauze poate fi reprezentată și de condițiile familiale, de resursele pe care familia a putut sau nu să le pună la dispoziție (o conexiune la internet slabă, lipsa unui spațiu adecvat de studiu etc.). Există însă și exemple de elevi pe care școala online i-a motivat, i-a responsabilizat și le-a dezvoltat abilități de autonomie școlară”.

Fără a nega inconvenientele școlii online, psihologul îndeamnă la a vedea în această formă de desfășurare a școlii „și avantaje pe care nu trebuie să le neglijăm: facilitarea accesului la informație, lecții interactive, munca pe grupe, comunicare mai eficientă și permanentă între profesori și elevi (predarea temelor, corectarea individuală a acestora etc.), răscumpărarea timpului atât pentru elevi, cât și pentru profesori. La toate acestea se adaugă motivația elevilor în a învăța folosind efectiv resursele noilor tehnologii” .

Detalii: http://www.monitorulcj.ro/educatie/90609-elevii-derutati-de-trecerea-brusca-de-la-scoala-online-la-cursuri-fizice-psiholog-este-un-disconfort-de-adaptare-sociala#sthash.eWLpaRPG.dpbs