Exemplu privind egalitatea de șanse pentru toți elevii

13
Exemplu privind egalitatea de șanse pentru toți elevii
Foto: Administrația Prezidențială

Liceul Tehnologic Carol I din comuna Valea Doftanei, județul Prahova – director, prof. Steluța Elena Pralea – este un exemplu de școală cu deschidere către toți elevi doritori să se inițieze în direcții de vârf ale cunoașterii. Realizările în ceea ce privește digitalizarea liceului sunt elocvente: club de programare și robotică și laborator de profil, proiectoare și table inteligente, dronă pentru studierea mediului, microscoape în laboratorul de biologie etc.

O recunoaștere de vârf a valorii liceului din Valea Doftanei a constituit-o prezența președintelui României, Klaus Iohannis, la deschiderea anului școlar, prilej cu care le-a adresat elevilor și profesorilor cuvinte de apreciere: Vă felicit pe toți și, în mod special, pe doamna director pentru eforturile făcute în combaterea părăsirii timpurii a școlii, dotarea cu laboratoare funcționale și creșterea nivelului de digitalizare, atât la nivel de practici, cât și de dotări. Aveți cluburi școlare de calitate, puneți accent pe zona de științe și tehnologie și derulați activități care pregătesc elevii pentru meseriile viitorului. În mod deosebit, apreciez interesul școlii pentru robotică, domeniu în care România înregistrează rezultate remarcabile în ultimii ani, în plan internațional. Sunteți un exemplu care arată că educația poate fi de calitate, fără a intra în coliziune cu obiectivele care privesc egalitatea de șanse a elevilor, indiferent de mediul din care provin”.

Președintele țării a reliefat rolul unor asemenea unități de învățământ în dezvoltarea educației românești: „Prin implementarea Proiectului România Educată și cu sprijinul alocărilor record prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență, avem de acum șansa unică de a transforma radical mediul școlar. Există oportunitatea istorică de a realiza lucruri de amploare, amânate de decenii, precum dotarea laboratoarelor școlare, măsuri concrete pentru a preveni abandonul școlar, susținerea învățământului profesional dual sau digitalizarea administrației școlare. Cu parteneriate solide, cu dedicare din partea cadrelor didactice, cu un management curajos și deschis spre modernizare și cu elevi pregătiți pentru viitor, școli precum cea în care ne aflăm astăzi vor contribui în mod decisiv la construirea României Educate, o țară în care accesul la învățământ de calitate este asigurat tuturor”.

Detalii: https://tribunainvatamantului.ro/laborator-de-robotica-pentru-pentru-performanta-in-mediul-rural/