Formare pentru dezvoltarea de abilități de comunicare și relaționare

29

Formare pentru dezvoltarea de abilități de comunicare și relaționare

Nevoia de formare pentru dezvoltarea abilităților soft, cum sunt inteligența emoțională și abilitățile de comunicare și colaborare, se află în creștere, după cum arată un studiu realizat de compania de training Equatorial, parte a Grupului Bittnet, care oferă cursuri de abilități soft specifice nevoilor din domeniul IT&C, în parteneriat cu compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research. Studiul a fost realizat „în rândul team leaderilor din România, pe fondul provocărilor create de schimbările pandemice, atât în piața muncii, cât și la nivel de interacțiune umană în mediul de lucru“.

Dan Berteanu, vicepreședintele Diviziei de educație din cadrul Bittnet Group: „Consider că principalele abilități absolut necesar a fi dezvoltate în special de manageri sunt cele referitoare la învățarea comunicării la distanță, la cum să își cultive, păstreze și comunice empatia și înțelegerea față de oameni, cum să mențină implicarea, sentimentul de siguranță, dar și de apartenență la un grup, organizație, în vremuri dificile. Altfel spus, de a adopta stilul participativ de conducere, axat pe oameni și colaborare. Ceea ce părea la început o nevoie de sistem și de rigoare s-a transformat destul de repede în nevoia de abilități umane, sociale, cu care nu neapărat toți am fost obișnuiți sau pe care am avut șansa să le dezvoltăm. Dar care de acum încolo vor cântări inclusiv în oferte de lucru și în a atrage specialiști de pe piață.“

Studiul s-a desfășurat online în perioada 25.03-05.04.2022 pe un eșantion reprezentantiv de 317 persoane, lideri de echipe din departamente de IT, cu vârsta 25+. Dintre rezultate, reținem:

– 67% dintre team leaderii din industria tech și IT subiecți ai studiului declară că formele de organizare a muncii la distanță sau hibrid „i-au determinat să își dezvolte noi abilități de comunicare și relaționare cu echipa pentru a păstra un nivel optim de productivitate

– 8 din 10 team leaderi consideră că provocările care țin de interacțiunea oamenilor „se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic“

– 84% dintre respondenți declară că „promovările în poziția de team leader scot în evidență nevoia accentuată de cultivare a unor noi abilități soft“

– 6 din 10 team leaderi declară că „sunt interesați în mare măsură să participe pe viitor la sesiuni de training de abilități soft“

– 56% dintre team leaderii chestionați doresc „ca durata unui curs complet de abilități soft să fie cuprinsă între 1-3 luni, perioadă ce le-ar permite aplicarea practică, între sesiuni, a cunoștințelor dobândite“

– skillurile tehnice, care permit înțelegerea domeniului de activitate, sunt cel mai des utilizate în activitățile de zi cu zi ale team leaderilor, înregistrând un scor de 46%

– 84% dintre team leaderi declară că „de când ocupă această funcție au fost nevoiți să își dezvolte noi abilități soft pentru îndeplinirea cu brio a obiectivelor echipelor pe care le coordonează

– 85% dintre team leaderi declară că „și-au exprimat dorința de dezvoltare personală la locul de muncă

81% dintre team leader declară că „și-au stabilit o listă de obiective personale anuale

 În cazul celor interesați să participe la traininguri de abilități soft pe viitor se observă o atitudine mai proactivă, cele două atribute mai sus menționate înregistrând scoruri de 92% respectiv 90%.

Cursuri cu accent pe interacțiuni scurte, variate, cu multiple modalități de învățare

Ca formator specializat în IT&C, Equatorial subliniază că „vine în sprijinul team leaderilor, oferindu-le bagajul de cunoștințe necesar celor ce doresc să își cultive abilitățile soft“. Trainingurile puse la dispoziție de Equatorial ajută la dezvoltarea unor abilități soft și competențe practice, precum „îmbunătățirea relațiilor și lucrului în echipă, dezvoltarea abilităților manageriale și de leadership, descoperirea punctelor forte și creșterea gradului de auto-conștientizare, folosirea tehnologiei și psihologiei pentru a genera schimbare de comportament“.

Programul de învățare durează 3-4 luni, adresat team leaderilor din domeniul tech: „Este un program standard, actualizat anual pe baza rezultatelor cercetării cantitative inițiate constant în domeniu. Programul este unul de tip experiențial, care începe cu zona de autocunoaștere și înțelegere a rolului de team leader, continuă cu informații despre conducerea echipei, comunicarea și motivarea ei și se finalizează cu performanța echipei și mijloacele de a o susține.

Workshop-urile, sesiunile individuale și personalizate cu trainerul, lecțiile digitale și interactive în FutureSkills, platforma care reunește și amplifică beneficiile învățării digitale și sociale într-o arhitectură axată pe stimularea participanților, cărora se adaugă quiz-uri teoretice și contextuale, exerciții de aprofundare și teme de lucru, toate alcătuiesc structura acestui program cu multe aplicații practice. În plus, din punctul de vedere al programelor de training și al cursurilor pe care le pregătește Equatorial, acestea pun mult accent pe zona interpersonală.“

Dan Berteanu: „Oferim inclusiv traininguri de creativitate, colaborare, comunicare, de rezolvat situații dificile, de feedback, productivitate și performanță. Mai importantă decât temele abordate este maniera de livrare. Pandemia a pus o presiune pe formatul livrării informațiilor, în sensul că sesiunile în fața ecranelor au trebuit să fie semnificativ mai scurte ca număr de ore și zile decât cele fizice, anterioare. Este evident că nu ne mai putem întoarce la felul în care făceam lucrurile înainte. Prin urmare, cursurile pe care noi le oferim pun accent pe interacțiuni mai scurte, variate, cu multiple modalități de învățare, cu mix de online și offline și multe alte aspecte care le vor face cu siguranță foarte atractive, pe lângă utile și informative, pentru participanți.“

Detalii: https://equatorial.ro

www.reveal.ro