Frecvența cu care copiii primesc cadouri de la părinți scade direct proporțional cu vârsta

34

Frecvența cu care copiii primesc cadouri de la părinți scade direct proporțional cu vârsta„Cei mai mulți dintre părinți obișnuiesc să cumpere cadouri copiilor ocazional, o dată la câteva luni (43%) sau destul de des, de câteva ori pe lună (36%)”, rezultă dintr-un studiu de piață realizat de Reveal Marketing Research cu scopul „să evalueze diferite fațete ale stilului de viață al copiilor și adolescenților români, printre care comportamente alimentare, modalități de petrecere a timpului liber, odihnă sau importanța cadourilor”.

Ca tendință generală, frecvența cu care copiii primesc cadouri scade direct proporțional cu vârsta, spre exemplu copiii până în 3 ani primesc într-o măsură semnificativ mai mare cadouri săptămânal (20% vs. 10% total eșantion), în timp ce adolescenții între 16-18 ani primesc cel mai adesea cadouri ocazional, la câteva luni (50% vs. 43% total eșantion)

Cele mai importante criterii pe care părinții le iau în calcul când decid ce cadouri să le ofere copiilor sunt reprezentate de interesele și pasiunile copilului (62%), prețul și bugetul disponibil (62%) și vârsta și dezvoltarea copilului (56%).

În funcție de vârstele copiilor obsevăm diferențe ale criteriilor luate în considerare de părinți în momentul deciziei de cumpărare. Așadar, dacă pentru copiii cu vârste de până în 3 ani, valoarea educaționala sau creativă a cadoului este semnificativ mai mare (61% vs. 43% total eșantion), în cazul copiilor între 4-5 ani, calitatea și siguranța produsului primează (55% vs. 47% total eșantion).

Diferențe în atitudinile și comportamentele părinților observăm și în funcție de gen, femeile concentrându-se mai mult decât bărbații pe interesele și pasiunile copilului (68% vs. 54%), în timp ce bărbații pun un accent mai ridicat pe valoarea sentimentală a cadoului (23% vs. 16% femei).

Studiul a identificat și ocaziile cu care copiii primesc cadouri în mod obișnuit. Astfel că, evenimentele cel mai des menționate au fost zilele de naștere (83%), sărbătorile anuale – Crăciun, Paște etc. (73%) și Ziua Copilului – 1 iunie (49%). De menționat faptul că, de Ziua Copilului, adolescenții între 16-18 ani primesc cadouri într-o măsură semnificativ mai mică (36%).

În cazul copiilor din ciclul primar și gimnazial (6-15 ani) observăm o incidență crescută a cadourilor primite drept recompense pentru rezultatele bune la școală (49% vs. 42% total eșantion).

Principalele beneficii ale cadourilor în viziunea părinților sunt stimularea creativității si imaginației (64%), în special în cazul copiilor până în 3 ani (81%), încurajarea bucuriei și a aprecierii (61%) și consolidarea legăturii afective (60%). Având în vedere schimbările și provocările aduse de perioada adolescenței, părinții celor cu vârste cuprinse între 13-15 ani menționează în mai mare măsură rolul cadourilor de a consolida legătura afectivă cu copiii lor (71% vs. 60% total eșantion).

Copiii au interese și preferințe diferite în materie de cadouri pe măsură ce se maturizează. Așadar, în timp ce copiii până în 12 ani sunt în primul rând interesați de jucării (74% vs. 57% total eșantion), adolescenții între 13-18 ani preferă  mai degrabă hainele și accesoriile (73% vs. 62% total eșantion) și tehnologia – tabletă, telefon etc. (61% vs. 48% total eșantion)

Părinții și-au manifestat opiniile și referitor la potențialele dezavantaje pe care cadourile le pot avea asupra copiilor, principalele mențiuni fiind așteptarea constantă de recompense materiale și dezvoltarea unor așteptări nerealiste în viață (48%), dificultatea gestionării și recunoașterii valorii reale a lucrurilor (42%), reducerea interesului și creativității în a se juca cu jucăriile existente (37%), în special în cazul copiilor până în 6 ani (48%) sau dependența de obiecte materiale (36%)”.

Detalii: https://reveal.ro/reveal-trends/studiu-reveal-ziua-copilului/

Frecvența cu care copiii primesc cadouri de la părinți scade direct proporțional cu vârsta