Interes ridicat al generației Z pentru siguranța personală

13

Interes ridicat al generației Z pentru siguranța personală

Generația Z (16-24 de ani) dovedește un interes ridicat pentru siguranță și planificare financiară, după cum arată rezultatele studiului Insights PulseZ, realizat de organizația Romanian Business Leaders (RBL), în parteneriat cu Aegon România, în perioada iunie-iulie 2021: 71% dintre respondenți consideră asigurarea de viață un instrument financiar util, 23% declarând că au o asemenea asigurare.

55% dintre subiecții cercetării se declară interesați de încheierea unei asigurări cu componentă de a doua opinie medical.

50% dintre participanții la cercetare declară că ar opta pentru o asigurare de viață cu spitalizare în caz de boală sau accident.

Cel mai ridicat interes pentru asigurările de accidente se manifestă la nivelul celui mai tânăr segment dintre cei intervievați: 41% dintre persoanele de 16-18 ani declară că s-ar asigura împotriva unui accident rutier, casnic, survenit în timpul diverselor activități sportive etc.

Tinerii cu vârste cuprinse între 22 și 24 de ani sunt cei mai nteresați de cumpărarea unei asigurări cu economisire pentru planificare financiară pe termen lung.

Mai mult de jumătate dintre subiecții cercetării își declară interesul pentru încheierea unei asigurări de viață într-un an sau doi.

Cercetarea, care a inclus circa 1.200 de tineri din România, s-a concentrat asupra mai multor aspecte care țin de atitudinea persoanelor aparținând generației Z față de bani, administrarea resurselor financiare și preferințele de consum.

Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România: „Ne-am implicat în cercetare, pentru că suntem puternic interesați de generația foarte tânără, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor Aegon. Concluziile cercetării ne-au impresionat plăcut, pentru că arată că tinerii sunt responsabili și maturi, gândindu-se foarte serios la viitor, inclusiv în ceea ce privește planificarea financiară. Studiul ne arată, de exemplu, că cei mai mulți tineri asociază asigurările de viață cu oamenii responsabili, și peste 67% dintre respondenți cred că asigurările sunt necesare oricui. Aceste concluzii ne fac să fim destul de optimiști că va urma o creștere mai accentuată a preocupării pentru securitatea financiară, la nivelul întregii populații”.