Personalul didactic din grădinițe reclamă nevoia de formare adaptată realității

28
Personalul didactic din grădinițe reclamă nevoia de formare adaptată realității
Foto: Grădinița Nr. 149 București

Personalul didactic din învățământul preșcolar își afirmă interesul de a beneficia de formare continuă adaptată problemelor reale cu care se confruntă, relevă un studiu realizat de Fundația OMV Petrom, derulat de Cult Market Research, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, format din personal didactic, iclusiv directori de grădinițe.

Studiul a avut ca obiectiv evaluarea situației și a nevoilor actuale ale sistemului de educație timpurie din România. Dintre rezultate, reținem:

  • 97% dintre subiecți „consideră că România are nevoie de o intervenție prioritară și rapidă în domeniul educației timpurii”
  • 95% dintre cadrele didactice chestionate „susțin că există decalaje de dezvoltare între copiii care încep grădinița la 3 ani și cei care sunt înscriși mai târziu”
  • ponderea directorilor respondenți care declară că nivelul de înscriere la grădiniță a copiilor din localitate trece peste 90% este de 54%
  • în proporție de 68% educatorii chestionați declară existența unor copii care frecventează grădinița de cel puțin patru ori pe săptămână
  • cea mai potrivită soluție pentru creșterea gradului de inserție în grădinițe este considerată subvenționarea hranei copiilor, declarată astfel ca necesară de către educatori în proporție de 64% și de către directori în proporție de 84%
  • directorii de grădinițe în proporție de 78% și celelalte cadre didactice în proporție de 76% declară că „au nevoie de formare profesională, mai ales pentru cursuri adaptate realității, precum cele de identificare, interacțiune și management al copiilor cu CES (cerințe educaționale speciale), tehnici moderne de predare sau competențe digitale”.

Detalii: https://ziarulfaclia.ro/studiu-romania-are-nevoie-de-o-interventie-prioritara-si-rapida-in-domeniul-educatiei-timpurii/