Profesorii învață să gestioneze psiho-emoțional relația cu elevii

25
Profesorii învață să gestioneze psiho-emoțional relația cu elevii
Foto: Guvernul României

La nivelul Ministerului Educației, se află în curs de implementare în curriculum tematici de educație psiho-emoțională și de management al emoțiilor și al siguranței online, a anunțat consilierul de stat Mădălina Turza, la reuniunea de evaluare a primelor șase luni de implementare a Programului Național al Guvernului de suport pentru copii, în contextul pandemiei de Covid-19 – Din grijă pentru copii.

Temele sunt în curs de pilotare, calendarul de implementare fiind repartizat pe parcursul celor doi ani ai programului. Vor fi formați peste 7.500 de specialiști – profesori, asistenți sociali, polițiști și alte categorii de personal care intră în contact direct cu copiii, pentru a ști să gestioneze din punct de vedere psiho-emoțional relația și legătura cu copiii.

Consilierul de stat Mădălina Turza a spus de asemenea că „în cadrul aceluiași program, vorbim despre crearea unor compartimente dedicate de managementul incluziunii și suportul psihopedagogic în școli, obiectiv care este realizat în proporție de aproximativ 50%”. Ministerului Educației este unul dintre partenerii principali ai programului.

Totodată, copiii afectați de pandemia de Covid-19, de izolare și, în general, de situația complexă la nivel social și școlar vor beneficia de peste 70.000 de ore de consiliere psihologică și psihoterapie gratuite.

Detalii: https://tribunainvatamantului.ro/hub-de-resurse-educationale-si-de-sprijin-psiho-emotional-pentru-copii/