Tinerii din generația Z, interes crescut pentru plimbări cu mașina în metavers

12
Tinerii din generația Z, interes crescut pentru plimbări cu mașina în metavers
Foto: MetaNews

Generația Z (tineri născuți cam în perioada 1995-2010) manifestă o tendință în creștere pentru testare și, eventual, cumpărare de mașini în mod virtual. În proporție de 37%, respondenții din generația Z ai unui studiu realizat de EY cu 13.000 de cumpărători de automobile din 18 țări declară că ar prefera să-și cumpere mașină online.

Pentru comparație, la nivelul generației baby-boomer (persoane născute în anii 1946-1964) dorința de a cumpăra online mașină este formulate cu o pondere de 13% dintre subiecți.

Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România, face observația că „odată cu accelerarea tendinței de achiziție online, observăm și schimbări în comportamentul clienților, care țin de cumpărarea de obiecte mai personale, precum ceasuri, mașini sau case. Achiziția unei mașini implică mai multe etape, uneori împletind experiențele fizice cu cele online. Așteptarea de a avea experiențe digitale pentru tot ceea ce nu implică atingere fizică devine norma (acces omniprezent la date, la varianta digitală al mașinii și, în curând, plimbări cu mașina în metavers), iar dealerii care vor oferi acest lucru generației Z vor fi câștigătorii în noua arenă auto.”

La nivelul întregului eșantion, doritorii de mașini electrice se declară în proporție de 63% interesați de programare online pentru un test drive. În proporție de 52%, potențialii cumpărători își declară interesul de a explora specificațiile unei mașini cu ajutorul unui configurator online.

Detalii: https://www.dcnews.ro/tinerii-vor-sa-achizitioneze-automobile-online-reprezentantele-auto-se-muta-pe-internet_895098.html