Violența între elevi s-a mutat din școală în mediul online

9

Violența între elevi s-a mutat din școală în mediul online

Lipsa interacțiunii directe a elevilor în condiții de separare și de școală desfășurată online are între urmări inclusiv trecerea violenței fizice dintre elevi din spațiul școlii în mediul online. Pe urmă, revenirea la activitatea normală, în clasă, face să se manifeste ceva violență fizică în școli, dar nu la nivel de fenomen, de bullying.

Observațiile sunt evidențiate de profesorul Marin Popescu, inspectorul școlar general al județului Timiș. În opinia sa, bazată pe experiență la catedră și cunoaștere a situației din unități de învățământ, comunicarea deficitară la nivelul școlilor, are o cauză importantă în numărul insuficient de consilieri școlari: „S-a dezvoltat o bază de date cu cei mai importanți factori care determină violența și s-a constatat că lipsa comunicării este cel mai important, atât la nivelul familiei, cât și al școlii, iar mediul online a accentuat acest lucru. Toți s-au retras online, familia a stat liniștită, cadrele didactice, la fel. Odată cu revenirea la școală, în ultima parte a anului școlar trecut, a apărut bullying-ul. Acesta nu este un fenomen la nivelul județului, dar trebuie să fim mai atenți, mai departe, să nu devină un fenomen, odată cu revenirea la școală a elevilor”.
Ca mijloace de diminuare și prevenire a violenței în spațiul unităților de învățământ, inspectorul școlar general al județului Timiș indică montarea de sisteme de supraveghere audio-video în școli, precum și organizarea unor inspecții tematice.

Detalii: https://www.agerpres.ro/educatie-stiinta/2021/08/26/inspectoratul-scolar-timis-lipsa-de-comunicare-din-scoli-este-principalul-factor-al-violentei-intre-elevi–769072